جنگ نرم و مبارزه با شیطان پرستی



معرفی

اسلام پیروز است ...... شرق و غرب نابود است

 

محتوای این وبلاگ بر مبنای مبارزه با توطئه های غرب

و انحرافات دینی و مذهبی اداره می شود

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

ماهواره، وضعیّت آن در ایران و علل گرایش مردم به ماهواره

در تاریخ ۸۷/۱/۲۰ روزنامه اعتماد ملّی مصاحبه ای با آقای  فردین علیخواه، مدرس دانشگاه و استاد جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی در ارتباط با پیامدهای اجتماعی فرهنگی شبکه های ماهواره ای در ایران  با معرفی محتوای برنامه های این شبکه ها و ماهواره در ایران: گذشته، حال، آینده کردند که بسیار خواندنی و در خور توجّه است.

در این مصاحبه آخرین وضعیّت ماهواره در ایران، جایگاه آن در جامعه، مخاطب شناسی برنامه های ماهواره ای، علل گرایش مردم بسوی کانال های ماهواره ای و آینده ماهواره داشته اند که ضمن لینک مصاحبه انجام گرفته خود مصاحبه آورده شده است:

مخاطب شناسی ماهواره های فارسی زبان در گفت وگو با فردین علیخواه؛ مدارهای ارتباطی بر کدام پاشنه می چرخند

نویسنده: مجید یوسفی

فردین علیخواه، مدرس دانشگاه و استاد جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی، انحرافات و آسیب های اجتماعی، تغییرات اجتماعی و محقق حوزه های ارتباطی است. تحقیقاتی پیرامون پیامدهای اجتماعی فرهنگی شبکه های ماهواره ای در ایران (با معرفی محتوای برنامه های این شبکه ها)، ماهواره در ایران: گذشته، حال، آینده، چرا برخی ایرانیان برنامه های ماهواره ای را تماشا می کنند؟ (مخاطب شناسی شبکه های ماهواره ای در ایران ) از جمله کارهای فارسی اوست.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

شبکه‌های ماهواره‌ای ایران خطرناک‌تر از سلاح هسته‌ای است

«شبکه‌های ماهواره‌ای ایران خطرناک‌تر از سلاح هسته‌ای است.»

به گزارش الف، پایگاه خبری مفکره‌الاسلام وابسته به وهابیون سعودی، مقاله‌ای را با عنوان «شبکه‌های ماهواره‌ای شیعی، جنگ جدید ایران» منتشر کرده است.

این مقاله، از طرفی بیانگر بغض و هراس از شبکه‌های شیعی و به طور خاص شبکه الکوثر صداوسیماست و از طرف دیگر نشان‌دهنده موفقیت این شبکه‌ها در اهداف تبلیغی و رسانه‌ای خود است.

نویسنده در این مقاله، شش شبکه شیعی مهم را معرفی می‌کند که در صدر آن‌ها شبکه الکوثر ایران قرار دارد. وی شبکه‌های شیعی را اینگونه معرفی می‌کند:


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

4مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!

سایت‌های مستهجن وجود دارند. چه به ما بربخورد و چه بر نخورد این سایت‌ها به زبان فارسی هم وجود دارند و آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که مشتری هم دارند. با پاک کردن صورت مسأله چیزی عوض نمی‌شود. همشهری مثبت درپرونده‌ای به بررسی سایتهای مستهجن، اعتیاد به آنها و راه‌های مقابله با این آسیب روانی می‌پردازد این نشریه در بخشی از مطلب خود با عنوان "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" آورده است.


هرزه‌نگاری اینترنتی مقدمه یک بیماری فراگیر روان‌شناختی به نام اعتیاد جنسی است. برای همین چندین محقق روان‌شناس ته و توی این مشکل را درآورده‌اند و مراحل مختلف هرزه‌نگاری را شرح داده‌اند. در این دو صفحه می‌خواهیم این مراحل پیش رونده را شرح دهیم تا هم شما پیشاپیش از عوارض آن آگاه شوید و انگیزه بیشتری برای پیشگیری داشته باشید و هم با راه‌های درمان آن آشنا شوید


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

سپاه پاسداران شبکه اینترنتی سایتهای مستهجن را متلاشی کرد

فرزندان انقلابی امام روح الله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از شبکه های سازمان یافته ضد دینی و ضد "امنیت، فرهنگ و عفت عمومی" که به زبان فارسی در اینترنت فعالیت می کردند شناسایی و در یک سلسله عملیات پیچیده فنی-اطلاعاتی منهدم کردند.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته در اطلاعیه شماره یک خود تأکید کرد: به اطلاع ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی می رساند، با عنایات خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت ولیعصر عجل الله فرجه و تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعدادی از شبکه های سازمان یافته ضد دینی و ضد "امنیت، فرهنگ و عفت عمومی" که به زبان فارسی در اینترنت فعالیت می کردند شناسایی و در یک سلسله عملیات پیچیده فنی-اطلاعاتی منهدم شدند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

خنجر سایت‌های مستهجن بر شاهرگ خانواده ایرانی

تهاجم فرهنگی همه جانبه از سوی غرب برای تاثیرگذاری در جوامع هدف وجوامع مذهبی هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند، به گونه ای که از سوی دستگاه فرهنگی - سیاسی غرب  ایده‌های جدید برای ایجاد انحراف جای شیوه‌های قدیمی را می‌گیرد و نو به نو بر موجهای بحران‌آفرین غیر اخلاقی افزوده می‌شود.

این درحالی است که این موجها هر روز با ابزاری جدیدتر به کشورهای هدف مخابره می‌شود تا تاثیرگذاری آنها بیشتر باشد؛ یک روز با شبکه‌های غیر اخلاقی ماهواره‌ها، یک روز با هالیوود و این بار با سایتهای مستهجن؛ سایتهای مستهجنی که محتوای آنها با زبان کشور مورد هدف است.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

روابط زن و مرد از دیدگاه اسلام، ترویج، تعطیل، تبدیل

چکیده: در این نوشتار، پس از بیان ضرورت بحث، رویکرد منطقی و معتدل از دیدگاه آیات و روایات، در برابر دو دیدگاه سخت گیرانه و سهل گیرانه بیان می شود و حدود و مبانی آن مطرح می گردد. بر طبق این رویکرد، معیار در روابط زن و مرد روشی است که جامعه با در نظر گرفتن راهنمایی عقل، شرع و فطرت می پسندد و در پایان نوشتار موضوعات اساسی در روابط از قبیل مکالمه و گفت وگو، نگاه، پوشش و تماس بدنی، با نگاهی فقهی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

دیدگاه های مختلف در مورد ارتباط زن و مرد:

در این رابطه دو دیدگاه مخالف با تفاسیری دوگانه وجود دارد که به نظر می رسد هر دو دیدگاه، به یک اندازه مردود و مخدوش است.

1. دیدگاه سخت گیرانه

مطابق این دیدگاه افراطی، هر نوع ارتباط دختر و پسر و زن و مرد جز در صورت ناچاری ممنوع است؛ زیرا رابطه میان این دو، رابطه آتش و پنبه است. عقل برای دوری از خطر حکم می کند که این دو هرچه بیشتر از یکدیگر دور نگه داشته شوند. بر این مبنا، هر نوع ارتباط میان دو جنس مخالف، ممکن است باعث جرقه ای شود که کنترل آن در اختیار هیچ یک از طرفین نباشد. از این گذشته، تأثیرات منفی شنیدن صدای نامحرم و هر نوع مصاحبت با وی، در روح انسان قابل انکار نیست.

دیدگاه مذکور در تأیید صحت مدعای خویش، پاره ای از روایات را با تفسیری خاص نقل می کند که از آن جمله است: در روایتی از حضرت زهرا علیهاالسلام آمده است: «برای زنان بهتر است که هیچ مردی را نبینند و هیچ مردی نیز آنها را نبیند».(1)


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت (1)

چکیده
یکی از لوازم حضور زنان در اجتماع، ارتباط گفتاری آنان با مردان نامحرم است که ممکن است به یکی از صورت‌های گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و سخنرانی باشد. سؤال اصلی این است که این ارتباط از نظر کتاب و سنّت چگونه است؟ آیا زنان مجازند با مردان ارتباط گفتاری به هر یک از صور یاد شده داشته باشند؟ و در صورت جواز، آیا در کیفیت ادای کلمات نیز می‌توانند به هرگونه سخن بگویند یا باید مقرّراتی را رعایت نمایند؟ و در هر صورت، آیا باید به مقدار ضرورت اکتفا کنند یا در این مسئله نیز محدودیتی ندارند؟
با مراجعه به کتاب و سنّت و مشاهده نقل‌های قرآن از گفت‌وگوهای انبیا علیهم‌السلام با زنان و گفت‌وگوی برخی از زنان نمونه و پاک‌دامن با برخی از مردان غیرمحرم و با مراجعه به روایاتی که راویان زن از پیامبر و ائمّه اطهار علیهم‌السلام نقل کرده یا مسائلی را از آنان پرسیده و جواب شنیده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که اصل ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم به یکی از صورت‌های یاد شده بدون قصد لذت اشکالی ندارد. اما بر اساس آیه «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»(احزاب: 32) باید ادای کلمات و طرز سخن گفتن به گونه معروف و دور از هرگونه عشوه‌گری باشد تا زمینه فساد و ارتباط نامشروع فراهم نشود. همچنین در سخنان خود باید، به مقدار ضرورت بسنده کنند و از به درازا کشیدن کلام و ردّ و بدل کردن مطالب غیرضروری پرهیز نمایند
.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت (2)

روایات ناهی از تکلّم زنان با مردان:
در یکی از بندهای بیعت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)با زنان آمده است: زنان با مردان نامحرم سخن نگویند.34
نظیر این روایت را ابن سعد با کمی تفاوت، در طبقات این‌گونه نقل کرده است: «ان رسول‌اللّه صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، لمّا نزلت بیعة النساء بایعهن و اشترط علیهنّ ان لا یتحدّثن مع الرجال.»35 در این روایت، عدم تکلّم با مردان به طور مطلق ذکر شده که به قرینه روایت دعائم‌الاسلام، مقصود از آن مردان غیرمحرم هستند.
در حدیثی طولانی از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)مشهور به حدیث «مناهی» آمده است: و نهی کرد از اینکه زن با غیر محرم بیش از پنچ کلمه، که مورد نیاز است، سخن بگوید.36
بر اساس این دسته از روایات نیز، که مخاطب آنها زنان هستند، ارتباط گفتاری زن با مرد نامحرم و سخن گفتن وی با مردان ممنوع است.
نقد و بررسی: این دسته از روایات از نظر سند مخدوش و فاقد اعتبار است. روایت اول از کتاب دعائم الاسلام و بدون سند است. این روایت با کمی تفاوت (عدم ذکر جمله الاّ ذا محرم) در کتاب طبقات الکبری نیز آمده که علاوه بر فقدان سند، راوی‌اش عامی و غیرمعتبر است. روایت دوم را صدوق در دو کتاب الامالی و من لایحضره الفقیه آورده که رجال سند آن مجهول37 است. در نتیجه، این دسته از روایات نمی‌تواند مطلبی را بر خلاف آنچه از آیات و روایات و سیره زنان و مردان مسلمان به دست آمد اثبات کند.

4. روایات مؤکّد بر مستور بودن زنان:
مرحوم کلینی در الکافی با سند معتبر از امام صادق (علیه السّلام) نقل کرده است که پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)فرمودند: «النساء عی و عورة فاستروا العورات بالبیوت و استروا العی بالسکوت»؛38
زنان از نظر بیان، ناتوان و از نظر جسمی، آسیب‌پذیرند. بنابراین، با قرار دادن آنان در خانه آسیب‌پذیری آنان را بپوشانید و با سکوت، ناتوانی آنان را مخفی کنید.
در روایت دیگری با سند معتبر از امام صادق (علیه السّلام) نقل شده است که امیرمؤمنان (علیه السّلام) فرمودند:
«لا تبدؤوا النساء بالسلام ولا تدعوهنّ إلی الطعام، فإن النبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آلهقال: النساء عی و عورة فاستروا عیهن بالسکوت واستروا عوراتهنّ بالبیوت»؛39 کلام خود را با زنان با سلام آغاز نکنید و آنان را به سفره (مهمانی) نخوانید. رسول خدا می‌فرمودند: زنان از نظر بیان، ناتوان و از نظر جسمی، آسیب‌پذیرند. بنابراین، با سکوت، ناتوانی آنان را بپوشانید و با قرار دادن آنان در خانه، از آسیب‌پذیری آنان جلوگیری کنید.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

احادیثی درباره غیرت

حدیث (1) امام صادق علیه السلام :

إِنَ اللّه غَیورٌ وَ یُحِبُ کُلَ غَیورٍ وَ لِغَیرَتِهِ حَرَّمَ الفَواحِشَ ظاهِرُها وَ باطِنُها؛
خداوند با غیرت است و مردان غیور را دوست دارد و از همین رو، زشتى ها را چه آشکار و چه پنهان حرام کرده است.

کافى، ج5، ص535، ح1

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اَلغَیرَةُ مِنَ الیمانِ وَالمِذاءُ مِنَ النِّفاقِ؛
غیرت از ایمان است و بى بند و بارى از نفاق.

 نهج الفصاحه، ح 2045


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

غیرت در قران و روایات

اشاره

از واژه هایى که در روایات اسلامى به عنوان بیان یک فضیلت مهم اخلاقى آمده است غیرت است که در اصل به معنى دفاع شدید از عرض و ناموس یا مال و مملکت و دین و آیین است، مخصوصاً این واژه در مواردى به کار مى رود که چیزى حق اختصاصى شخص یا گروهى است، و دیگران مى خواهند حریم آن را بشکنند، و صاحب آن به دفاع شدید برمى خیزد.

به هر حال این وصف اگر به صورت معتدل در انسان باشد، فضیلتى بزرگ است.

چه فضیلتى از این بالاتر که انسان را اجازه ندهد بیگانه اى به حریم ناموس یا کشور یا دین و آیین او هجوم برد، بلکه در مقابل او بایستد، و تا سر حد جان دفاع کند.

متأسفانه در دنیاى امروز که ارزش هاى اخلاقى کمرنگ شده و انحرافات اخلاقى خانواده هایى را فرا گرفته، مخصوصاً در غرب ارتباط زنان و مردان با افراد بیگانه عیب شمرده نمى شود، این واژه تدریجاً به فراموشى سپرده مى شود و گاه در نظر بعضى، ضد ارزش و ناشى از تعصب کور قلمداد مى شود، و این یک فاجعه عظیم است در حالى که بدون غیرت، حمایت و دفاع قوى از ارزش ها و افتخارات امکان پذیر نیست.

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

غیرت و مردانگی

«غیرت» به معنای رَشک و حسد مردانه و سرشار از صفات آن است و در تداول فارسی زبانان به معنای حمیّت و محافظت عصمت و آبرو و ناموس ونگهداری عزّت و شرف آمده است.
علمای اخلاق نیز غیرت را چنین تعریف کرده اند، غیرت و حمیّت، یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، این صفت در قالب مطلوبش از شجاعت، بزرگ منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می گیرد و یکی از ملکه های نفسانی انسان و سبب مردانگی است و مردِ بی غیرت از زمره مردان خارج است.
اگر غیرت بری با درد باشی وگر بی غیرتی نامرد باشی
ضرورت غیرت
«غیرت» یکی از کمالات انسانی است که دست پرتوان آفرینش، اسباب آن را در وجود آدمی تعبیه کرده است. غیرت ورزی در حد عالی آن، لازمه انسانیت آدمیان مخصوصاً مؤمنان پرهیزکار است. امیرمؤمنان ـ علیه السلام ـ فرمود:
«اِنَّ اللهَ یَغارُ لِلْمؤمِنِ فَلْیَغَرْ، مَنْ لا یَغارُ فَاِنَّهُ مَنْکُوسُ الْقَلْبِ»
خداوند برای مؤمن، غیرت می ورزد، پس او نیز باید غیرت آورد. هر کس غیرت نورزد، دلش وارونه است.
شاید مراد از وارونگی دل این باشد که شخص بی غیرت از حالت طبیعی انسان خارج شده و به ورطه پوچی و تباهی سقوط کرده است.
وجود غیرت در جامعه انسانی تا آنجا ضروری و حیاتی است که شارع مقدس اسلام در تشریع احکام نیز به آن عنایت داشته است. رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود:
«اَلا وَ اِنَّ اللهَ حَرَّمَ الْحَرامَ وَ حَدَّ الحُدودَ وَ‌ ما اَحَدٌ اَغْیَرَ مِنَ اللهِ وَ مِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفواحِشَ»
آگاه باشید که خداوند، محرمات را حرام و حدود را وضع کرد و هیچ کس غیورتر از خدا نیست که از روی غیرت، زشتیها را حرام کرده است.
بر همین اساس، خدا به هر غیرتمندی نظرلطف و مرحمت دارد. امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود:
«اِنَّ اللهَ غَیوُرٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ»
خداوند، غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد.
از آنچه گذشت، به اهمیت، ضرورت و تقویت غیرت پی می بریم، ذکر این نکته نیز ضروری است که انسان با شنیدن واژه غیرت، ناموس و حریم خانواده در ذهنش تداعی می شود در حالی که مرز غیرت از این حد فراتر رفته انواع و اقسام دیگری را شامل می شود که اهمیت آنها نیز از غیرت ناموسی کمتر نیست. در این جا به انواع غیرت اشاره می شود.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

حجاب‌; مسئله‌ فقهی‌ یا حقوقی‌ و سیاسی‌

مسئله‌ حجاب‌ زن‌ مسلمان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ پوشش‌متعارف‌ به‌ عرف‌ جامعه‌ اسلامی‌ در طول‌ تاریخ‌مسلمانان‌، همواره‌ یک‌ مسئله‌ فقهی‌ بوده‌ است‌ که‌زنان‌ مسلمان‌ بدون‌ توجه‌ به‌ قانون‌ حاکمیت‌،پوشش‌ خود را حفظ می‌کردند، اما استعمارباقیمانده‌ از امپراطوری‌ عثمانی‌ در کشورهای‌اسلامی‌ ایران‌ و ترکیه‌، با استبداد خشن‌ از زنان‌مسلمان‌ کشف‌ حجاب‌ کرد و این‌ هجوم‌ فرهنگی‌استعمار ثابت‌ نمود که‌ تمام‌ دیانت‌ در فقه‌ امامیه‌همان‌ سیاست‌ و تدبیر در زندگی‌ شخصی‌ واجتماعی‌ است‌


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

فرهنگ، عفاف و پوشش

نوشتار حاضر گزیده ای است از کتاب «فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى» نوشته دکتر غلامعلى حداد عادل درباره موضوع فرهنگ، عفاف و پوشش. این کتاب اولین بار درسال 1359 ه. ش چاپ شد و آنچه مى خوانید گزارشى است از چاپ چهارم آن. کتاب در 76 صفحه، به صورت مصور و قطع رقعى به وسیله انتشارات صدا و سیماى جمهورى اسلامى ایران (سروش) چاپ شده است.

● نویسنده: غلامعلی - حداد عادل
● منبع: سایت - باشگاه اندیشه - به نقل از ماهنامه کوثر، شماره 34



نویسنده در مقدمه لباس پوشیدن را از دیدگاههاى مختلفى چون روانشناسى، اخلاق، اقتصاد، جامعه شناسى، مذهب، قانون وجغرافیا قابل مطالعه مى داند و مى نویسد: «منشا اصلى پیدایش لباس نیاز به محفوظ ماندن، عفیف ماندن و زیبابودن است، امااشتباه است اگر تصور کنیم که مى توانیم این همه اختلاف و تنوع راکه در لباس افراد در جوامع و دورانهاى مختلف دیده مى شود، تنهابا درنظر گرفتن این سه اصل توجیه کنیم. رابطه فرهنگ و لباس رادر طول رابطه لباس با سایر عوامل اجتماعى، اقلیمى، اقتصادى وتاریخى مى دانیم نه در عرض آن، به عبارت دیگر ما تاثیر فرهنگ را بر لباس مهم تر و کلى تر از آن مى دانیم که از آن در ردیف سایرتاثیرها گفتگو کنیم و معتقدیم همه تغییراتى که در لباس ازناحیه عواملى داخلى غیر از فرهنگ، ایجاد مى شود، تابع رابطه لباس و فرهنگ و محاط در چارچوب محدودیتهاى فرهنگى است.»

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

معنویت و عفاف- «بررسی حجاب و عفاف در اسلام»- قسمت دوم

ویژگی های مفهوم عفاف:


عفاف و خویشتن داری، در برابر فزون خواهی شهوانی و کشش نفسانی، چه ویژگی هائی دارد:

• خصلتی انسانی است.

• حالتی درونی است.

• نشانه های بیرونی دارد.

• در رفتار و گفتار بروز می کند.

• با رفتار و نشانه های متناقض، سازگار نیست.

• نه از موضع ناتوانی بلکه از بلندای عزت و اقتدار، صورت می بندد.

عفاف، خویشتن داری با علائم و نشانه های رفتاری و گفتاری است و وجود آن بستگی به وجود نشانه های آن دارد پس حفظ عفاف بدون رعایت نشانه های آن ممکن نیست. عفت نمی تواند یک امر صرفاً درونی باشد و هیچ علامت بیرونی نداشته باشد. بخشی از تفاوت در نشانه های خویشتن داری زن و مرد، از تفاوت در خلقت آنها سرچشمه می گیرد و یکی از نشانه های عفاف، پوشش است. عفاف بدون رعایت پوشش، قابل تصور نیست. نمی توان به زن یا مردی، «عفیف» گفت در حالی که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر می شود گرچه تفاوت رفتارهای انسانی و حیوانی، ریشه در تفاوت خلقت و فطرت، گرایشها و منش ها دارد. در اسلام از نشانه های برجستة «عفاف» می توان به پوشش اسلامی (حجاب) اشاره نمود.( مطهری٬ 1362 ٬ ص 106)

شهید مطهری در مسئله حجاب می نویسد:«وقتی زن پوشیده و سنگین از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاکدامنی را رعایت کند افراد فاسد و مزاحم جرأت نمی کنند متعرض آنها شوند.»( مطهری 1375٬ ٬ ص 177)

ایشان در ذیل آیة 61 سورة نور چنین می نویسد:«از جملة «ان یستعففن خیرٌ لهن» می توان یک قانون کلی را استنباط کرد و آن اینست که از نظر اسلام هر قدر زن جانب عفاف و ستر (پوشش) را مراعات کند پسندیده تر است و رخصتهای تسهیلی و ارفاقی که به حکم ضرورت دربارة وجه وکفین و غیره داده شده است، این اصل کلی اخلاقی رانباید از یاد برد.»(مطهری1375٬ ٬ ص 168)

نشانه بودن «حجاب» برای «عفاف» گریزناپذیر است. پوشش، نشان عفاف است.

«عفت و حیا، خصلتی انسانی است که تاریخ بر نمی تابد و مورد پذیرش تمامی انسانها بوده و هست. و انسانهای بزرگ و ادیان آسمانی نیز بدان توصیه کرده اند. در شریعت اسلامی نیز بر آن تأکید فراوان شده است. همین خصلت انسانی یکی از فلسفه های اصلی پوشش آدمی بوده است»( مهریزی٬ حجاب ٬ص 39)

در خصوص اندازة وابستگی پوشش با حجاب، استاد مطهری می نویسند:«حیا و عفاف از ویژگیهای درونی انسان است و حجاب به شکل و قالب و نوع و چگونگی پوشش بر می گردد. تفاوت باطن و ظاهر یا روح و جسد و یا گوهر و صدف را می توان به عنوان تمثیل دراین زمینه به کاربرد. به گمان مااینها دوحقیقت هستندومیزان وابستگی این دونیاز به تأمل دارد»( مطهری ٬ 1375 ٬ ص 52 الی 57)

اگر وابستگی حجاب با عفاف قطعی نشود نمی توان در استدلال برای حجاب، از ارتباط «نشانه» و «واقعیت» سخن گفت.

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

معنویت و عفاف- «بررسی حجاب و عفاف در اسلام»- قسمت اول

حجاب در اسلام :


حجاب به عنوان یکی از شعائر برجسته اسلام، موضوعی جالب توجه و مورد مناقشه بین اصحاب فکر، عالمان دینی و همچنین شهروندان جامعه دینی قرار گرفته است. حجاب همچنین بعد از رشد روز افزون پدیده بانوان محجبه در کشورهای غربی به یکی از چند مبحث مورد توجه مردمان مغرب زمین تبدیل شده تا جایی که جنبه های نظری و معرفتی در کنار جنبه های عملی و رفتاری آن مورد بررسی و مداقه دانشمندان و جامعه شناسان آن دیار نیز قرار گرفته است.«حجاب»، این واژه عربی، در نگاهی به معنای پوشیدن، پوشش، پرده و حاجب است که البته در این میان، معنای «پرده» بیشترین کاربرد را دارد و همین امر موجب شده است که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود.

اندیشمند شهید مرتضی مطهّری در این باره می فرماید: «پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و خودنمایی نپردازد. حدود این پوشش را با استفاده از قرآن و منابع سنّت، می توان به دست آورد. آیاتی که در این باره هست، چه در سوره مبارکه نور و چه در سوره مبارکه احزاب، حدود پوشش و تماس های زن و مرد را ذکر کرده است، بدون آنکه کلمه «حجاب» را به کار برده باشد.»(مطهری،1375،28)

ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

سنّ ازدواج عوامل افزایش و راهبردهاى کاهش آن

بالا رفتن سن ازدواج یکى از معضلات مهم جوامع بشرى است; زیرا با افزایش سن ازدواج، جوانان از شیوه بهنجار ارضاى غریزه جنسى و آثار و فواید آن محروم مى شوند. در جوامع گذشته پسران و دختران با رسیدن به سن بلوغ، یا کمى بعد از آن اقدام به ازدواج مى کردند و مجرّد ماندن یک نقص اجتماعى محسوب مى شد. اما با پیچیده تر شدن جوامع و ایجاد خواسته ها و انگیزه هاى کاذب، ذائقه اجتماعى تغییر یافت و به تبع این تغییر ذائقه، نیاز طبیعى و غریزى به ازدواج سرکوب و این روند، تا جایى پیش رفته که امروزه در بعضى جوامع غربى، جوانان بکلى از ازدواج سرباز زده اند و آن را مانعى براى آزادى خود تلقّى مى کنند. تنها زمانى به ازدواج روى مى آورند که نشاط جوانى را از دست بدهند و نیازمند یک پرستار یا مراقب هستند. متأسفانه این فرهنگ اشتباه جوامع اسلامى از جمله جامعه اسلامى ما را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است، به گونه اى که افزایش رو به تزاید سن ازدواج در کشور، مشکلات فراوانى به دنبال داشته است. مشکلاتى همچون افسردگى و از بین رفتن نشاط در جوانان، ابتلا به وسواس زیاد در انتخاب همسر، مشکل آفرینى فرزندان بزرگ و ازدواج نکرده در خانه، افزایش اضطراب و نگرانى ـ بخصوص در دختران ـ بلاتکلیفى، از دست رفتن طراوت و زیبایى، ناامیدى و تصمیم به عدم ازدواج به خاطر کاهش میل به ازدواج، بى دقتى در انتخاب همسر، احتمال افزایش انحرافات، و ده ها مشکل از این قبیل که جوانان ما را، به چالش کشانده است.1

از این رو، بر همه مسئولان و دست اندرکاران مسائل اجتماعى لازم است به این مسئله به عنوان یک مشکل فوریتى نگاه کنند و تمام همّت و تلاش خود را براى رفع آن مصروف نمایند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

 

بالا رفتن سن ازدواج یکى از معضلات مهم جوامع بشرى است; زیرا با افزایش سن ازدواج، جوانان از شیوه بهنجار ارضاى غریزه جنسى و آثار و فواید آن محروم مى شوند. در جوامع گذشته پسران و دختران با رسیدن به سن بلوغ، یا کمى بعد از آن اقدام به ازدواج مى کردند و مجرّد ماندن یک نقص اجتماعى محسوب مى شد. اما با پیچیده تر شدن جوامع و ایجاد خواسته ها و انگیزه هاى کاذب، ذائقه اجتماعى تغییر یافت و به تبع این تغییر ذائقه، نیاز طبیعى و غریزى به ازدواج سرکوب و این روند، تا جایى پیش رفته که امروزه در بعضى جوامع غربى، جوانان بکلى از ازدواج سرباز زده اند و آن را مانعى براى آزادى خود تلقّى مى کنند. تنها زمانى به ازدواج روى مى آورند که نشاط جوانى را از دست بدهند و نیازمند یک پرستار یا مراقب هستند. متأسفانه این فرهنگ اشتباه جوامع اسلامى از جمله جامعه اسلامى ما را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است، به گونه اى که افزایش رو به تزاید سن ازدواج در کشور، مشکلات فراوانى به دنبال داشته است. مشکلاتى همچون افسردگى و از بین رفتن نشاط در جوانان، ابتلا به وسواس زیاد در انتخاب همسر، مشکل آفرینى فرزندان بزرگ و ازدواج نکرده در خانه، افزایش اضطراب و نگرانى ـ بخصوص در دختران ـ بلاتکلیفى، از دست رفتن طراوت و زیبایى، ناامیدى و تصمیم به عدم ازدواج به خاطر کاهش میل به ازدواج، بى دقتى در انتخاب همسر، احتمال افزایش انحرافات، و ده ها مشکل از این قبیل که جوانان ما را، به چالش کشانده است.1

از این رو، بر همه مسئولان و دست اندرکاران مسائل اجتماعى لازم است به این مسئله به عنوان یک مشکل فوریتى نگاه کنند و تمام همّت و تلاش خود را براى رفع آن مصروف نمایند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

 

یکی از مشکلات بارز جامعه ما افزایش سن ازدواج است. ازدواج یکی از مراحل مهم و حیاطی زندگی هر فردی است که ضامن سلامت روانی، اجتماعی هر جامعه است. بهترین راه ارضای نیازهای جنسی، عاطفی جوانان، ازدواج است. از نظر روانشناختی تمامی راه های دیگر در ارضاء این نیازها تقریباً دچار نقص هستند. انحرافات جنسی اگرچه در برطرف کردن تنش جنسی و عاطفی کارساز هستند اما در ارتقای سلامت روانی در پایین ترین سطح و در برخی موارد جزء عوامل آسیب زننده قرار می گیرند.

آنچه که امروز در جامعه ما به عنوان مشکل افزایش سن ازدواج مطرح می شود، تقریباً به گردن خود ما است. فرهنگ اشتباهی که خود را به شکل مشکل ازدواج نشان می دهد.

در زیر به بررسی عوامل افزایش سن ازدواج می پردازیم.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

15 سال فاصله بین سن بلوغ و ازدواج

تازه‌‌‌ترین نتیجه تحقیقات سازمان نظام روانشناسی ایران از کاهش سن بلوغ در دختران و پسران به ویژه نوجوانان تهرانی حکایت دارد؛ پدیده‌ای که پیام‌های خاصی را در خود نهفته دارد و اگر از سوی خانواده‌ها و نهادهای متولی مدیریت نشود می‌تواند فاجعه‌بار باشد. 

به گزارش «جوان» براساس تحقیقات سازمان نظام روانشناسی سن بلوغ دختران از 14 سال به 10 سال و سن بلوغ پسران نیز از 15 سال به 12 سال کاهش پیدا کرده است. توجه به کاهش چهارساله بلوغ در دختران و تنزل سه‌ساله آن در پسران زمانی اهمیت دوچندان می‌یابد که آن را در کنار بالا رفتن سن ازدواج در کشور قرار دهیم. 

در حال حاضر، سن ازدواج در میان دختران 25 سال و در پسران 27 سال است. بر این مبنا، بین زمان رسیدن دختران به سن بلوغ با زمان ازدواج آنها 15 سال فاصله است و از سن بلوغ تا ازدواج پسران هم 15 سال.
در گذشته بلوغ دختران در 12 تا 14 سالگی رخ می‌داد و سن ازدواج در دختران 16 تا 18 سال بود. بلوغ در پسران در سنین 15 تا 18 سال بود و فاصله چندانی میان سن بلوغ و ازدواج آنها وجود نداشت. دختران در کنار مادران مهارت‌های زندگی و خانه‌داری را می‌آموختند و پسران در کنار پدرانشان به کار مشغول می‌شدند. این در حالی است که آمارها نشانگر این امر است که در سال 88 از جوانان بین 20 تا 29 سال که در سن ازدواج قرار داشتند، تنها نیم درصد ازدواج کرده‌اند. در حال حاضر نیز 30 درصد جوان در سن ازدواج - سنین 20 تا 29 سال- در کشور زندگی می‌کنند.
با توجه به تغییرات اساسی جسمی و روحی که پس از بلوغ در افراد رخ می‌دهد، این سال‌ها بحرانی‌‌‌ترین سال‌های زندگی افراد به شمار می‌رود که اگر به درستی مدیریت نشود به فاجعه‌ای بزرگ منتهی می‌شود. 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

نقش والدین در بحران بلوغ نوجوانان

بدحجابی،بحران بلوغ،کاهش اعتقادات و افزایش سن ازدواج، 

 

 

نوجوانی، دوره‌ای است که در آن فرد نه‌تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روحی و فکری و ذهنی هم دچار تغییرات اساسی می‌شود. به همین دلیل است که این دوره، مرحله‌ای مهم در زندگی هر فرد است که همچون یک انقلاب و دگرگونی بزرگ در بسیاری از خانواده‌ها بروز می‌کند.
با وجود برخی نظریات منفی درباره نوجوانی، نوجوانان اغلب پرانرژی، فکور و آرمان‌گرا هستند و علاقه زیادی به حق و عدالت دارند. پس گرچه این دوران می‌تواند یک‌دوره مشاجره و اختلاف نظر بین خانواده و فرزند باشد، اما سال‌های نوجوانی زمانی برای کمک به کودک برای رشد و مستقل شدن و تبدیل شدن او به یک جوان سالم و موفق هم هست.
حال این سوال پیش می‌آید که والدین دقیقا از چه زمان و چگونه باید دست به کار حل بحران نوجوانی شوند؟ پیامی که باید به کودک خود منتقل کنید این است که همه با هم متفاوتند. افرادی هستند که به سرعت مراحل رشد را پشت سر می‌گذارند. برخی هم آهسته و پیوسته این مرحله را سپری می‌کنند و در واقع محدوده وسیعی در این زمینه وجود دارد.
اما نکته مهم این است که باید بین بلوغ و جوانی یک تفاوت واضح قائل شد. بیشتر ما فکر می‌کنیم که بلوغ تنها شامل تغییرات جسمی است. البته این علائم مسلما واضح‌ترین نشانه‌های بالغ شدن فرد است، اما کودکانی که در سنین 8 تا 14 سال یا بیشتر دچار چنین تغییراتی می‌شوند، دچار تغییرات اساسی دیگری هم می‌شوند که قابل دیدن نیست.
این تغییرات، ناشی از جوان شدن و بزرگ شدن است. بسیاری از افراد در این سنین دچار تغییرات شگرف در رفتار با اطرافیان، بخصوص والدینشان می‌شوند. آنها سعی می‌کنند خود را از مادر و پدرشان جدا کنند تا مستقل‌تر جلوه کنند. در این زمان، نظرات اطرافیان بخصوص دوستانشان درباره آنها، خیلی برایشان اهمیت دارد.
آنها سعی می‌کنند متفاوت به نظر برسند و با بقیه هم‌سن و سالانشان فرق داشته باشند که البته این موضوع باعث اختلافشان با والدین می‌شود.

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

گرایش به مد از عوارض دوران بحران بلوغ است‌

:بدحجابی،بحران بلوغ،کاهش اعتقادات و افزایش سن ازدواج

 

به گفته محمدحسین فرجاد، گرایش به مد در جوانان از دوره دوم دبیرستان آغاز می‌شود ولی این‌که بگوییم در دانشگاه‌ها گرایش جوانان به مد شروع می‌شود، درست نیست و عامل اصلی محسوب نمی‌شود.

این مساله از عوارض دوران بحران بلوغ است، ضمن این‌که وقتی جوانان به دوران بلوغ می‌رسند، این مساله در آنها نمایانگر می‌شود بنابراین دانشگاه‌ها عامل اصلی به شمار نمی‌آیند؛ اما محیط را برای این موضوع آماده می‌کنند.

وی در ادامه به فارس گفت: بحران بلوغ از 18 14 سالگی شروع می‌شود، دختران و پسران با آرایش‌‌‌های متفاوت و پوشش گوناگون تمایل به خودنمایی دارند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢٤  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

بررسى مشکلات جوانان (بحران بلوغ)

یکى از بحرانى ترین دوره هاى زندگى هر فرد, دوره بلوغ است. بلوغ مرحله اى از رشد است که براى همه نوجوانان, اعم از پسر و دختر, خواه ناخواه حاصل مى شود.تعابیر مختلف دین پژوهان و روان شناسان از این دوره, حاکى از اهمیت و حسّاسیّتى است که آن ها براى پدیده بلوغ قائل اند. در این جا نظرات بعضى روان شناسان را درباره این پدیده مى آوریم:

(سمیلرز نوجوانى را دوران عدم انطباق, و سکولیانکورز آن را تب عقل, وس گوتهز آن را گره کور بین کودکى و پیرى, سشیلدرز آن را موجى خروشان در اقیانوس زندگى,س استانلى هالز آن را تولد دوباره, سهاروکسز آن را دوره کشف هویت, سویلونز آن را دوره جهل و غفلت و بالاخره سکروز نوجوان را دیوانه قابل معالجه خوانده اند.)1

(ژان ژاک روسو, بلوغ را ولادت دوم مى خواند.)2 (گویى نوجوان در آستانه ورود به دوره بلوغ با جهانى نو آشنا مى شود و دیگر باره متولد مى گردد و افق هاى جدیدى در برابر دیدگانش گشوده مى شود. تحول و تغییر و عدم ثبات در رفتار در این دوره به حدى است که بعضى آن را زندگى تشنج آمیز و دوران منفى نامیده اند.)3 (اوریس دولوم, بلوغ را یک نقطه عطف در زندگى مى شناسد نه یک مرحله تکاملى.)4
بلوغ در زبان فارسى به معناى رسیدن و به حد رشد رسیدن است.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

توطئه جدید استکبار جهانی ترویج بدحجابی است

فرماندار اهر در همایش حجاب و عفاف توطئه جدید استکبار جهانی و ازناب سرسپرده آنها را ترویج فرهنگ غربی و بدحجابی در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صدیقی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش حجاب و عفاف، توطئه جدید استکبار جهانی و ازناب سرسپرده آنها را ترویج فرهنگ غربی و بدحجابی در جامعه عنوان کرد.

وی گفت: امروز دشمن با شکست در جبهه نظامی به جبهه فرهنگی با رویکرد تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی جوانان روی آورده و سعی دارد با ترویج فرهنگ غربی و سست کردن اعتقادات دینی در بین جوانان و آنها را نسبت به مسائل دینی بی تفاوت کند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

چرا ترویج بدحجابی در ماهواره؟!

این روزها یکی از دغدغه های اصلی کارشناسان و مسئولان مقابله با ناهنجاری بدحجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است. در مقابل، تمام تلاش دین ستیزان هم ترویج بدحجابی و برهنگی است. به تازگی شبکه های ماهواره ای، تاکتیک تازه ای را برای شکستن قبح بدحجابی و بی حجابی در پیش گرفته اند. دراین تاکتیک شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند تا به صورت هوشمندانه به القای زیبایی های ظاهری در بی حجابی بپردازند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «جوان»، درماه های گذشته شبکه های ماهواری جدید و متفاوتی دربین انبوه شبکه ها راه اندازی شده است. بیشتر برنامه های این شبکه ها مجری محوراست و برنامه به صورت زنده پخش می شود. شاید درنگاه اول این برنامه ها همانند بسیاری از برنامه های معمولی و روتین ماهواره ای باشد که یک مجری و یا «شومن» ازآن سوی مرزها برنامه را اجرا می کند و با موسیقی و ترانه های جوان پسند به دنبال جذب مخاطب به ویژه جوانان است. اما با نگاهی دقیق و موشکافانه به عملکرد و چگونگی اجرای چنین برنامه هایی توسط مجریان می توان به تاکتیک وِیژه گردانندگان این شبکه ها برای ترویج بی حجابی و استفاده ازشگرد «حجاب علیه حجاب» اشاره کرد.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

کابالا، ‌چشم شیطان و ترویج بدحجابی

از سه سال پیش فرقه‌ای فعالیتش را به صورت زیرزمینی در ایران آغاز کرد که مبلغان آن برخی ساکنان منازل شمال شهر پایتخت بودند؛ افرادی که برای تعطیلات آخر هفته خود، ‌خارج از کشور را ترجیح می‌دادند. ‌
مبلغان این فرقه برخلاف سایر فرقه‌ها و شبکه‌های مدعی که معمولاً با ظاهری موجه و اجتماع‌پسند ظاهر می‌شوند با ظاهری متفاوت و مطابق با مدل‌های روز(فشن) هویدا شدند. ‌مشاهده این افراد در نگاه اول این ذهنیت را ایجاد می‌کرد که آنها اجیرشدگان و بازاریابان شرکت‌هایی همچون نایک و آدیداس هستند!

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

از شیخی‌گری تا بابی‌گری

فرقه‌های شیخیه

گرچه پس از درگذشت شیخ احمد احسایی، پیروان او گرد سید کاظم رشتی حلقه زدند و جانشینی وی را پذیرفتند، ولی پس از وفات سید کاظم، بر سر جانشینی وی اختلافات چندی میان پیروان او به وجود آمد. اینک، با معرفی مهم‌ترین مدعیان جانشینی او، به انشعابات فرقه‌ی شیخیه، اشاره می‌کنیم. در ضمن این بحث، به بعضی از فرقه‌هیا معروف یا منسوب به شیخیه ـ که از انحرافات عقیدتی، تبرّی جسته‌اند ـ اشاره می‌شود و کیفیت بسترسازی شیخیه برای پیدایش «بابیّه»، روشن می‌گردد. در حقیقت، سیری اجمالی «از شیخیگری تا بابیگری» صورت می‌گیرد.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

ترویج فرقه های دروغین

ظهور آخرین منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)، یکی از بارزترین و بدیهی ترین مسایل اسلامی و مورد تایید تمامی مسلمانان بویژه شیعیان است و تمامی فرق اسلامی این آیات و روایات و مفاد آنها را به گونه ای درکتابهای حدیثی و کلامی و تفسیری و احیانا رجالی و تاریخی خود متعرض شده و درباره آن به شکلهای مختلف سخن گفته اند. در عین حال، این مسأله بدیهی همچون هر مسأله دیگر گاه مورد سوء استفاده افراد یا گروه های مختلف قرار گرفته و اهداف و اغراض خاصی از این عمل دنبال می شود. با وجود این، سوء استفاده ها به اصل و اصالت این حقایق خدشه وارد نمی سازد. این مسأله مهم از همان زمان ائمه اطهار ( ع ) مورد سوء برداشت قرار گرفت و با برخورد قاطع آنان، مواجه شد. این روند انحرافی در عصر غیبت صغری بویژه پس از آن، به اشکال دروغین سفارت و نیابت خاصه امام عصر (عج) تجلی می نمود، که مورد تکذیب آن حضرت و هشدار ایشان قرار می گرفت.
در این مجال، می کوشیم تنها به بخشی از آنچه در این وادی واقع شد و مسلمانان هنوز از پیامدهای ناگوار آن رنج می برند، اشاره کنیم.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

فراماسونری و موسیقی های زیر زمینی

رواج شیطان پرستی توسط موسیقی های زیرزمینی در ایران

موسیقی زیرزمینی در ایران شیوع وافر و خزنده ای داشته و "موسیقی متال" که نوع خطرناک و شایعی از موسیقی زیرزمینی است؛ همه بار ترویج شیطان پرستی را بر دوش دارد و "مرزهای شیطانپرستی" را می گشاید.

در سایه غفلت مسولان و دستگاه های فرهنگی کشور موسیقی زیرزمینی، به رشد خطرناکی در کشور دست یافته، و گروه های موسیقی شیطان پرستی با سو استفاده از این غفلت، به ترویج عقاید ضاله شیطان پرستی می پردازند.

این موضوع تا آنجا پیش رفته است که این گروه ها با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد و نهادهای فرهنگی دانشگاه ها، کنسرت هایی را در دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران و اصفهان داشته اند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

شیطان پرستی قسمت 7: قوانین و قواعد شیطان پرستی

انجیل شیطانی شامل 4 بخش است : "کتاب شیطان" ،"کتاب لوسیفر"،"کتاب بلیل Book of Belial " و" کتاب لویتان Book of Leviathan" که هر کدام شامل مطالب خاص خود میباشند فصل اول این کتاب احکام 9 گانه شیطان پرستی است . خوب است نگاهی به این 9 حکم بیندازیم :

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

3نفر که از نظر فرهنگی امریکا را به فساد کشاندند

مقاله ای که هم اکنون می نویسم، در نوشتنش شک دارم. از نظر خودم کار مثبتی را در جهت شناساندن انجام میدهم که در رسانه ها کمتر اشاره ای به آنها میشود(در حد صفر) اما آنقدر آدم عوضی و بی جنبه و سوء استفاده کن وجود دارد که آدم را از کرده اش پشیمان میکنند. کله پوک هایی که با مطالعه چند کتاب و دیدن چند فیلم و دانستن برخی اطلاعات، خیلی زود خودشان را گم میکنند و بخاطر جدید بودن برخی مسائل و آشنا نبودن جامعه با آنها، سعی در خودنمایی با انواع و اقسام ژستها، حرفها، لباسها و... میکنند. حال آنکه انسانهای پاک و ناشناسی را میشناسم! که در بالاترین حد از اینگونه موارد اطلاعات دارند و به پیچ و خم آنها آگاهی یافته اند اما به کسی بروز نمیدهند و همیشه همان بنده خدا باقی میمانند. توکل بر خودش... آمریکا از لحاظ فرهنگی به مراتب از اروپا مذهبی تر و محافظه کارتر است اما بخاطر مطرح کردن خود، چندین برابر اروپا نیز برای صنعت سرگرمی ساز خود حاضر به سرمایه گذاری است. ساخت «تصویر» و صدور آن یکی از کارکردهای مهم این صنعت است. شاید به همین دلیل است که همین عرصه ای شده برای ظهور بسیاری از شخصیت هایی که امروزه در جهان خودنمایی میکنند. در این بین میتوان گفت سه نفر بیشتر از بقیه در زمینه انحراف و فساد فرهنگی جامعه امریکا نقش داشتند. امریکایی که از لحاظ فرهنگی هرگز تا بدین حد نبوده. با این سه نفر آشنا شوید:


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

معرفی شیطان پرستان

مرلین منسون (کشیش کلیسای شیطان)

معرفی مرلین منسون:
برایان هیو وارنر (Brian Hugh Warner) متولد ۵ ژانویه ۱۹۶۹ در کانتون، اوهایو، که بیشتر با نام مرلین منسون شناخته می‌شود خواننده و هنرمند آمریکایی است. عمدهٔ شهرت او به خاطر تصویر نامتعارف و شخصیت نمایشی او به عنوان رهبر و خوانندهٔ گروه موسیقی‌ای با نام مرلین منسون است. این نام ترکیبی از نام‌های مرلین مانرو و چارلز منسون است که در دو سر طیف محبوبیت و نفرت آمریکایی‌ها قرار دارند.
چارلز منسون یه قاتل زنجیره ای دهه شصت امریکا بود (بعضی جاها چارلز منسون اینطور معرفی شده: یک کشیش ناراضی فرقه‌گرایی مسیحی) مرلین مانرو هم یه بازیگر زن بوده که از چهره زیبایی برخوردار بوده و به فساد و ایفای نقش در فیلمهای غیر اخلاقی مشهور بوده. او یکی از مشهورترین ستارگان سینما، نماد جذابیت جنسی و ستاره پاپ در قرن بیستم است. زندگی او روی پرده ، یک زندگی رویایی بود که سینما ساخته بود، اما در دنیای واقعی مشکلات و تفاوتهایی داشت که مردم از مرلین مانروی محبوبشان انتظار نداشتند. شخصیت و انتظاراتی که سینما ساخت فراتر از توانایی‌ها و گاهی متفاوت با خواسته‌های او بود. وی در جایی گفته است: "من یک زن بازنده ام . مردها، زیادی از من انتظار دارند ؛ به خاطر تصویری که از من ساخته شده و خودم هم در ساخت آن کمک کرده ام ؛ من سمبلی از تنها چیزی هستم که مردان از آن استقبال می‌کنند.


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

فراماسون و مافیای موسیقی

این مقاله سعی دارد به ارتباط طبقه ممتاز و فراماسونری با موسیقی و آن هم این موسیقی که امروزه به نوعی در جهان عمومی و همگانی شده و شواهد بدست آمده از آن بپردازد . موسیقی جهانی که امروزه بخش وسیعی از زندگی مردم جهان شامل می شود و افزون بر آن سهم قابل توجهی در فرهنگ و رسانه ها دارد . به نحوی که امروزه کمتر اجتماعی را می توان یافت که مردمانش با موسیقی سروکار نداشته باشد  . در ابتدا به چیستی موسیقی پرداخته و ماهیت آن را بررسی می کنیم :


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 

شیطان پرستی ایرانی

شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین دلیل شیطان پرستی را جهان تاریک می‌گویند. اعلام رسمی خبر بازداشت 80 زن و مرد شیطان پرست در یک محفل جهنمی در کرج ، بازتاب گسترده ای داشته و این معضل با واکنش های فراوانی رو به رو شده است. در شرایطی که شبیخون فرهنگی و اعتقادی ، قلب جامعه (جوانان) را نشانه رفته و هجمه تبلیغات بیگانگان برای نابودی اندیشه های پاک نسل جوان ایرانی از در و دیوار می بارد باید بیش از پیش هوشیار بود. در این وادی ، آن دسته از رسانه های خبری که همواره دلسوزانه در خدمت جامعه بوده اند می توانند با تنویر افکار عمومی ، گامی کلیدی برای مبارزه با دسیسه های شوم ؛ نظیر شیطان پرستی بردارند. شیطان پرستی یکی از اعتقادات پوچ است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می‌دهند. دلیل آن را هم پرستش هر موجود دارای قدرت از سوی مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خیر و شر می‌دانند. «ستوان مجید ملک زاده» جمعی فرماندهی پلیس تهران بزرگ با جمع آوری اطلاعاتی مستند ، توضیح می دهد :

 


ادامه مطلب

۱۳٩٠/٧/٢۳  توسط احمد جعفری  |  پيام هاي ديگران ()

 




 

 

 

احمد جعفری

 

 

 

مهر ٩٠

 

معرفی
ماهواره، وضعیّت آن در ایران و علل گرایش مردم به ماهواره
شبکه‌های ماهواره‌ای ایران خطرناک‌تر از سلاح هسته‌ای است
4مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!
سپاه پاسداران شبکه اینترنتی سایتهای مستهجن را متلاشی کرد
خنجر سایت‌های مستهجن بر شاهرگ خانواده ایرانی
روابط زن و مرد از دیدگاه اسلام، ترویج، تعطیل، تبدیل
ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت (1)
ارتباط گفتاری زن و مرد نامحرم از دیدگاه کتاب و سنّت (2)
احادیثی درباره غیرت

 

RSS 2.0


<
Blog Skin